• شنبه ۹ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 9610-2184-5
  • خبرنگار : 0584004
  • منبع خبر : ----

/گزارش/
به صدا درآمدن آژیر مرگ در محور بجنورد به اسفراین/
اسفراینی ها چشم به راه هستند

محور بجنورد به اسفراین یکی از مسیرهایی است که طی یک ماه اخیر متاسفانه شاهد حوادث تلخ رانندگی بوده که بر اثر بروز این تصادف متاسفانه تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، از چند سال گذشته موضوع ساخت و توسعه محور بجنورد به اسفراین مطرح بوده که اقداماتی در این راستا انجام شده اما آنقدر چشمگیر نبوده است.

انسان مهمترین عامل بروز تصادفات در محور بجنورد به اسفراین

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، با اشاره به اینکه طول محور بجنورد به اسفراین 65 است، گفت: محور بجنورد به اسفراین یکی از محورهایی است که ترافیک روانی در آن جریان دارد و رانندگان می توانند به راحتی در این مسیر تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه طی مدت اخیر شاهد بروز حوادث رانندگی تلخی در این محور بوده ایم، افزود: عامل انسانی مهمترین علت بروز تصادفات در این محور بوده است.

بدیعی مقدم ادامه داد: عدم رعایت سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و عدم توجه به تابلو و علائم سبب شده تا شاهد بروز حوادث رانندگی در این مسیر باشیم.

وی اظهار کرد: خواب آلودگی و یا استفاده از تلفن همراه از دیگر علل بروز این مشکل بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا دو بانده کردن این محور در کاهش تصادفات تاثیر گذار است؟ بیان کرد: با دو بانده کردن جاده ها میزان ایمنی افزایش می یابد اما علت اصلی بروز تصادف در این محور خطای انسانی است، نه مشکل در جاده.

وجود 7 نقطه پرتصادف در محور بجنورد به اسفراین

علی پرتونیا رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در ادامه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در محور بجنورد به اسفراین یک گردنه صعب العبور برای فصل زمستان وجود دارد، تصریح کرد: در این محور هفت نقطه پرتصادف و 19 نقطه دارای سابقه تصادف وجود دارد.

وی تاکید کرد: 90 درصد از علل بروز تصادف در این محور خطای انسانی است و 10 درصد به مشکل جاده و سایر موارد باز می گردد.

پرتو نیا در پاسخ به این سوال که چرا میزان تصادفات در هفت نقطه در این محور زیاد است، گفت: عامل انسانی سبب شده تا میزان تصادفات در این نقاط بیشتر از سایر نقاط باشد.

تملک اراضی سرعت ساخت محور بجنورد به اسفراین را کند کرده است

داود یار محمدی مدیر پیشین ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز همچنین در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: تملک اراضی یکی از مهمترین مشکلات بر سر راه اجرای پروژه دو بانده کردن محور بجنورد به اسفراین است .

وی افزود: در حواشی مساحت این محور، اراضی کشاورزی، باغات و روستاهایی قرار دارند و باید مورد تملک قرار گیرند و تملک این اراضی نیازمند اعتبار است که متاسفانه با کمبود اعتبار مواجه هستیم .

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مسیر بجنورد تا روستای مهنان باغات و اراضی کشاورزی آبی با ارزشی وجود دارد که تملک این اراضی هزینه بر است .

وی با اشاره به اینکه از سوی بجنورد تاکنون شش کیلومتر از این پروژه انجام شده است، اظهار کرد: شش کیلومتر نیز در دست ساخت است که تملک اراضی و باغات روند اجرای پروژه را با کندی مواجه کرده است .

یارمحمدی بیان کرد: از سمت اسفراین نیز بخشی از باغات اطراف روستای رویین و کلات و همچنین در اطراف این شهر روستاهایی همچون ایرج واقع شده که باید زمین های آن ها تملک شود و کاری زمان بر است .

وی تصریح کرد: از سوی اسفراین نیز پنج کیلومتر در دست ساخت قرار گرفته که ساخت 2.5 کیلومتر به پایان رسیده و 2.5 کیلومتر نیز باقی مانده که باید زمین هایی تملک شود .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات در سرعت بخشی این پروژه بسیار تاثیر گذار است چراکه تملک اراضی با شتاب بیشتری انجام خواهد شد و مابقی مسائل فنی ساخت راه راحت تر صورت خواهد گرفت .

تنها محل اعتبار برای دوبانده کردن محور بجنورد به اسفراین اعتبارات حادثه خیز است

یزدان عنبری مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: ساخت و توسعه محور بجنورد به اسفراین دارای اعتبار خاصی نیست و تاکنون اقداماتی در این مسیر از بجنورد تا روستای مهنان انجام شده است که از محل اعتبارات حادثه خیز بوده است.

وی با تصریح بر اینکه در حال حاضر تنها محل اعتبار برای دوبانده کردن این محور اعتبارات حادثه خیز است، افزود: با توجه به وقوع تصادفات اخیر در این محور، پیگیری ها از طریق وزارت راه و شهرسازی به منظور اخذ مصوبه کمیسیون 215 در حال انجام است.

عنبری تاکید کرد: اگر این کمیسیون مصوب و از محل آن اعتبارات لازم اختصاص یافت می توان گام بلندی در اجرای این پروژه برداشت اما در غیر این صورت با اعتبارات قطره چکانی و حادثه خیز نمی توان کار خاصی انجام داد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: