• چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9612-1686-5
  • خبرنگار : 0584004
  • منبع خبر : ----

ممنوعيت مصرف آسپرين در كودكان مبتلا به تب

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف آسپرين سبب آسيب مخاط معده، درگيري و آسيب مغزي و كبدي و خطرات جدي در کودکان خواهد شد و باید از مصرف خودسرانه آن به طور جدي خودداري کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر کورش یوسفی حسن آباد افزود: بي حالي همراه با تب، استفراغ، سرفه هاي شديد، خواب آلودگي، اسهال شديد، بوي بد ادرار و ضايعه پوستي از علايم خطرساز همراه تب است كه بايد جدي گرفته شود.

وي تصريح كرد: تورم، راه رفتن با لنگ زدن، نداشتن تعادل و شير نخوردن جزو علايم خطري است كه آگاهي والدين از آن ضروري است و بايد مراجعه فوري به پزشك انجام شود.

وي اظهار کرد: اگر كودكي حال عمومي خوبي دارد، شير خوب مي خورد و كمي تب دارد، مادران بايد با استفاده از تب سنج از ميزان تب فرزند خود آگاهي پيدا كنند و در صورت بالا بودن تب استامينوفن استفاده شود.

وی با تاکید مجدد بر ممنوعيت مصرف آسپرين در كودكان داراي تب گفت: استفاده از شياف ديكلوفناك وشربت بروفن نيز بايد با احتياط و با توصيه پزشك در کودکان باشد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: