• دوشنبه ۱۹ شهریور ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 976-4014-5
  • خبرنگار : 0584003
  • منبع خبر : ----

انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها می تواند افراد مستعد را به این سمت سوق دهد

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انتشار اخبار خودکشی در رسانه‌ها می تواند افراد مستعد را به سمت خودکشی سوق دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، زهرا یوسف نژاد در کارگاه آموزشی انعکاس اخبار خودکشی در رسانه ها، اظهار کرد: پرهیز از انعکاس اخبار خودکشی می تواند در پیشگیری از رفتارهای تقلیدگرانه خودکشی کمک کننده باشد و انتشار مکرر و مداوم اخبار مرتبط با خودکشی اشتغال فکری در مورد خودکشی بویژه در نوجوانان و جوانان را افزایش می دهد .

وی تاکید کرد: به منظور خنثی سازی خودکشی های تقلیدی لازم است از پوشش خبری هیجان انگیز در مورد خودکشی به ویژه در افراد معروف، انتشار عکس فرد، انتشار واژه خودکشی در تیتر جراید و گزارش جزئیات خودکشی خودداری شود.

وی گفت: رسانه ها می توانند با درج و انتشار صحیح اخبار در پیشگیری ازبروز آسیب اجتماعی از جمله خودکشی نقش فعالی داشته باشند .

یوسف نژاد بیان کرد: هنگام انتشار خبرخودکشی به اثرات خودکشی بر خانواده و بازماندگان فرد اقدام کننده و رنج و انگ وارده بر خانواده دراثر انتشار خبر خودکشی نیز باید توجه شود .

وی افزود: رسانه ها به دلیل فراگیر بودن و نیر اعتماد جامعه می توانند اثرات متعدد و گاه متناقض بر سلامت روانی و اجتماعی داشته باشند از این رو لازم است در تهیه و انتشار اخبار مرتبط با سلامت جسمی، روانی و اجتماعی جامعه توصیه ها و شواهد علمی در خصوص چگونگی درج اخبار رعایت شود .

وی بیان کرد: بهتر است ظرفیت رسانه ها صرف آموزش غیرمستقیم مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری و روش های مقابله با تمایلات انتحاری شود.

وی همچنین گفت: تنها منبع معتبر اعلام اقدام به خودکشی دانشگاه علوم پزشکی (گروه سلامت روان ، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی) است.  


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: