• دوشنبه ۱۰ تیر ماه، ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 984-886-5
  • خبرنگار : 0584004
  • منبع خبر : ----

افزایش وعده و کاهش حجم غذایی راهی موثر در کاهش تولید گرمای بدن در تابستان

متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف غذاهاي پرچرب و پركالري را به دليل كنترل بهتر دماي بدن در فصل تابستان محدود كنيد.

دکتر امید توپچیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، افزود: خوشبختانه در فصل تابستان به دليل تنوع بيشتر ميوه ها و سبزي ها مي توان مقادير قابل توجهي از ويتامين هارا تأمين كرد.

وی ادامه داد: حذف موادغذايي پرچرب و گوشت قرمز ، استفاده از غذاهاي آب دار و نوشيدني هاي ولرم، پرهيز از مصرف قهوه، پنيرهاي چرب، غذاهاي سنگين و پرپروتئين و نوشيدني هاي گازدار رنگ تيره در فصل تابستان به كاهش دماي بدن و راحتي افراد كمك شاياني مي كند.

وي افزايش وعده ها و كاهش حجم غذاهاي دريافتي در فصل تابستان را در كاهش توليد گرماي بدن مؤثر دانست و اظهار کرد: بدن ما براي هضم غذاهاي سنگين به انرژي بيشتري نياز دارد و وقتي ميزان انرژي مصرفي افزايش مي يابد، دماي دروني بدن بالا رفته و بيشتر احساس گرما مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: مصرف زياد چربي ها نيز باعث كاهش سرعت هضم غذا مي شود  و بدن براي هضم و تجزيه شدن تلاش مضاعفي  را متحمل شود، بنابراين بهتر است مواد غذايي سرشار از آب را جايگزين غذاهاي پرچرب كنيد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: